15 september, 2009

barcelona 09.

nu är jag hemma igen! eller ja, jag har varit hemma några dagar nu.
tänkte berätta lite vad som hänt där nere.

Onsdag: blev väckt innan fyra på morgonen för att åka till skavsta runt fem. det gick bra osv. och jag mådde faktiskt inget dåligt på planet helt otroligt.
när vi kom ner till spanien var det varmt och skönt. precis som jag vill ha det.
vi tog en buss, sen tunnelbana för att komma till vårat "hotell". den ligger helt perfekt, för man kan inte bo mer centralt än vad vi gjorde, tihi.
på eftermiddagen gick vi ut och åt mat. alla var vrålhungriga. efter det började vi vandra ner mot stranden. mormor gick inte så fort så det tog sin lilla stund.
var där nere nån timme och vi badade. så himla skönt.
på kvällen gick vi ut och åt osv.

Torsdag: fortfarande jättevarmt ute, runt 30-35 grader och blå himmel. mmmm, tessan trivdes. det här blev en dag med massa sevärdheter. vi åkte tunnebana runt, och visade de andra det vi ville att de skulle se (jag, mamma och pappa var ju där förra året). vi åt tre rätters lunch och gick runt och tittade lite i affärer. det fanns så himla fina kläder. och priserna ligger ungefär som i sverige.
på eftermiddagen gick jag, mamma och pappa ner mot stranden och låg där några timmar. jag fick massage, mmm. patric och emmy kom också ner sen.
på kvällen hittade vi ett stort torg med massor med restauranger. jättemysigt. så där satte vi oss och åt.

Fredag: den här dagen var vi riktiga turister. för vi beslutade att vi skulle åka en sån där turistbuss. egentligen skulle bara mormor och morfar ha gjort det och vi åkt ut till camp noi. arenan i barcelona. men det var stängt för det var deras nationaldag.
så vi åkte runt. hoppade av vid den fina parken på höjden där man ser ut över hela staden osv.
på eftermiddagen gick jag, mamma och pappa runt och tittade i köpcentrumet och satte oss på en gräsmatta och lyssnade på ett band.
på kvällen gick vi ut igen, som alla andra kvällar.
åt god mat osv. sen fick jag, patric och emmy för oss att bli avmålade i sån där karaktyrmålning, eller vad det heter. och herregud säger jag bara, hahaha.
sen gick jag ut med de ett tag.

Lördag: nu återstod bara resan hem. och min frukost blev en big mac meny på mcdonalds på flygplatsen klockan nio på morgonen, haha. fattar inte att jag fick i mig den. men är man hungrig och sugen så är man.
vi kom hem runt fyra sen.

nu tog jag det bara i stora drag. inga detaljer här inte. men ändå blev det rätt så mycket.
men resan blev lyckad tycker jag!

1 kommentar: