24 oktober, 2009

lovet har börjat.

nu är det lov och det är så himmelskt skönt och efterlängtat. har haft det riktigt hektiskt de här två sista veckorna. men nu är det över. har hänt lite sen sist jag skrev så tänkte ta upp lite.

har varit informatör i onsdags, torsdags och fredags. och det var förvirrande, intressant, uttråkande och ja lite blandat. kom massa elever från olika skolor, så då skulle jag och tre andra från klassen som också är informatörer representera sp.

jag har gått och blivit lagkapten för laget också. väldigt chockande och nervöst kan jag säga. sandra vår f.d. lagkapten sa upp den titeln i måndags pga vissa saker. i tisdags när jag var borta ifrån träningen kom mina medspelare och mina tränare fram till att jag skulle passa jättebra som lagkapten. då frågade de mig om jag skulle vilja bli det. och jag som aldrig ens har tänkt tanken blev riktigt chockad, men ja, klart jag ställer upp. och nu ska jag göra mitt bästa att vara en riktigt bra lagkapten för mitt lag! det är ett stort ansvar.

och ja, från det ena och det andra så var jag i sthlm igår efter skolan med camilla, sara och johannes. vi shoppade osv. roligt hade vi det. särskilt på tåget hem, haha.

idag är det match! trosa står för motståndet. vi ska kämpakämpakämpa. och jag vill verkligen ge glädjande besked till våra tränare som tyvärr inte kan vara med.

1 kommentar: