13 april, 2010

det är härligt ibland.

imorgon är jag ledig, jaaaaaaaa! alla har egentligen halv studiedag från klockan tolv men våran spanska är inställd och jesper höll med att det var onödigt att bara komma till mentorstiden. så jag är helledig. wooho. fast jag måste plugga. har ju matteprov på torsdag. herre. men det ska nog gå. allt ordnar sig i slutändan oftast.

jag känner att våren är här. jag känner det i kroppen. jag känner det både på utsidan och insidan. jag blir mycket piggare och gladare än vanligt. man kan skippa den där tjocka dunjackan och vinterstövlarna och sätta på sig converse och den där sköna tunna vårjackan. det gillar jag!
det är till och med ganska skönt att gå hem ifrån bussen då det brukar vara nästan det jobbigaste på hela dagen då man är som tröttast. det blir liksom lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar