02 april, 2010

hemma från polen och nu är det lov.

nu är jag hemma igen. eller ja, det var ju några dagar sen. den resan var intressant. på ett positivt sätt. tror jag. jag hade för det mesta roligt men ibland mindre roligt. första dagen räknas inte då vi kom dit mitt i natten till vårat hostel. "andra" dagen blev det stadsvandring, jättestort köpcentrum och egen tid. bra dag. dagen efter blev det auschwitz och auschwitz-birkenau. en väldigt intressant dag med både skratt och tårar. blev lite blandade känslor kan jag säga. men en livserfarenhet.
vi åkte hem dagen efter det. kan säga att det blev inte många sovtimmar. men äsch, man klarar sig.



jag blev sjuk när jag kom hem. eller ja, jag var sjuk sista kvällen också kan man säga. så har ont i halsen och i huvudet. svimmade även i onsdags. lite läskigt. men nu börjar jag bli frisk som tur är nu när det är lov och allt!
så jahaja. vi har lov. guuud så skönt. imorgon ska påsken firas hemma hos farmor och farfar dit även mina småkusiner från västerås kommer. mysigt.
på söndag ska vi till strängnäs och fira min moster annica som fyller hela 35 år. så det blir kalas. kul! jag ska även övningsköra både till&från julita (farmor/farfar) och till&från strängnäs. det är brabrabra. bara inte mamma är jobbig i baksätet som hon brukar vara. fast att jag kör bra och inte gör något fel så håller hon på och skriker och är rädd. fast hon har börjat slappna av. tur att jag har pappa som handledare som är mycket lugnare än henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar