18 augusti, 2009

orrö, sthlm, släkt och blåbärsplockning.

oj, nu var det ett tag sen jag skrev. så tänkte uppdatera lite vad som har hänt i mitt liv sen dess.

i fredags var jag mest bara hemma på dagen och gjorde inte speciellt mycket har jag för mig. åkte in till ellen på kvällen. satt på hennes altan nån timme och pratade, innan vi beslutade oss för att börja vandra ner till dem andra vid orrö. blev upphämtade med bil vid amazon, så slapp gå lite, tihi.
hade en trevlig kväll där nere. och blev mycket vandrande för mig, ellen, isa, marcus, max och sami, haha.

i lördags vaknade jag av min mobil som ringde vid nio. kände mig lite illamående, men bara att masa sig upp. tog bussen in till flen där även camilla var med. åkte med tåget upp till sthlm, där hon även fick sina presenter. tog oss till grönan och var där flera timmar och åkte massor. alltid lika kul. när vi var nöjda, tog vi bussen tillbaka till stan och köpte med oss lite mat och väntade vid kungsan. guuud så ont i fötterna vi hade redan då, haha. the voice började vid åtta, och vi hade riktigt bra platser, tyckte jag. och konserten var riktigt bra den med. var tvungna att bli utsläppta från staketet av vakterna vid kvart i tio för att hinna med sista tåget hem. vi nästan sprang för att också hinna köpa med oss nåt från donken, men nej det hann vi inte. så bara att hoppa på tåget. där på tåget träffade vi på lite flensfolk, och även anton och charlie. det blev en trevlig tågresa.
när jag kom hem slocknade jag nästan direkt.
en riktig trevlig dag/kväll!

i söndags kom lite släkt och firade patric som fyllde år i tisdags. så blev fika och umgås med dem. farmor och farfar stannade även kvar och åt midag med oss.
på kvällen blev det träning för min del. skulle ha varit fys/löpaträning med laget, men grejen är den att vi bara var två stycken. men vi körde ändå! helt död efteråt kan jag säga.

annars har jag inte gjort så mycket. idag var jag och plockade blåbär med mamma. hon är ledig den här veckan.

det var lite vad som har hänt.

1 kommentar: