15 april, 2009

Skolan is back.

Jaha, nu är skolan igång som vanligt och ja, jag känner mig riktigt trött. Är inte van att gå upp så här tidigt som jag gör, halv sju. Men jag får helt enkelt stå ut i 9 veckor till.
Sitter just nu i skolan och första lektionen är spanska, jippiee! Jag som inte ens har gjort uppsatsen som skulle vara klar innan lovet, men ja den får jag göra någon gång.

Det blev en lång dag igår, fast jag och stoffe tog sovmorgon, så vi kom sent till första lektionen, men det var det värt, hihi. När vi hade idrott skulle vi dansa med killarna, folkdans. Det var riktigt roligt ändå, och alla skrattade hela tiden.
Jag fick reda på geografi-provet föresten i typ söndags, som vi gick igenom igår. Och oj vad nöjd jag är, det trodde jag faktiskt inte.

Jag höll på att missa bussen när jag skulle hem, klockan var 16.13 och jag stod lite längre bort och pussades/pratade med stoffe, så jag tänkte att det är lugnt för bussen går ju 16.20. Men sen när det hade gått några minuter började den starta och hälleforsnäs-bussen åkte (de åker samtidigt). Då fick jag lite bråttom och började springa emot bussen när min nyköpings-buss började åka. Fick iaf stopp på den och jag sprang in med andan i halsen.
Jag hade helt enkelt fått hjärnsläpp och tänkte att det var 15.20-bussen och inte 16.15-bussen. Men jaa, jag hann!

Nej, nu borde några classmates komma så att vi kan gå ner till spanskan, vill inte gå själv. Och när jag kommer hem ska jag nog fråga pappa om vi kan övningsköra, det var faktiskt ett tag sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar