01 april, 2009

Onsdag

Den här dagen bjöd på sol och det var underbart skönt med lite värme för en gång skull. Därför satte jag på mig skinnjackan, åh vad fri jag kände mig, än en varm, stor dunjacka.
Egentligen kunde jag ha legat och sovit lite längre, för att vi hade självständigt arbete i spanska idag, men jag och karro hade bestämt att vi skulle jobba. Och det gjorde vi (och ellen), och vi blev klara med häftet, skönt. Vi hade matteprov idag, gick hm...inte så bra som jag ville. Alltså jag klarade G-frågorna, men VG-frågorna krånglade till sig. Huvudet blev sönderanvänt efter den en och en halv timme som jag satt i en varm fysiksal och gjorde det, så just då ville jag bara lägga mig och sova, men då stod engelska och samhällskunskap på schemat innan jag fick åka hem.
Jag gick hem i det fina vädret, och det kändes så lätt. Det brukar alltid vara jobbigt, och det känns som att jag aldrig kommer någonvart, men inte idag. Jag kunde ha gått ännu längre, men nöjde mig med de där 2 km.
Egentligen skulle jag ha övningskört med pappa ikväll, men mamma övertalade honom att gå ut och gå med henne istället innan solen gick ner, buhuuuu... Och jag vill liksom inte köra mörkerkörning andra gången jag övningskör, hehe. Men får hoppas det blir imorgonkväll istället, för jag är verkligen jättetaggad att lära mig köra den där konstiga saken som går på 4 hjul!
Jag borde egentligen sitta och göra den där uppsatsen i spanska som skulle varit inne igår tror jag. Men får bli nån annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar