29 juni, 2009

kroatien -09.

Jag lever faktiskt! kom hem hel ifrån kroatien. jag har haft det bra där nere i europa, eller både och kanske jag borde säga. ska berätta lite om vad som har hänt tänkte jag.

det började med en flygresa ner. bakfull som jag var, haha. men jag blev piggare när jag fick i mig lite mat på arlanda. flygresan ner var en katastrof. det var värsta ovädret i typ en timme så planet åkte lite hur som helst. och åksjuk som jag är, spyr jag såklart. det var den middagen. men men, vi kom ner, och då gick vi och la oss på hotellet.

dagen efter tog vi det mest lugnt, var lite på stranden osv. då var det i alla fall rätt skönt. vi fick även uppleva ett litet jordskalv. lite coolt faktiskt. kändes som att nån ruska om min solstol som jag låg på, haha. men som tur är, var det bara en liten.

dagen efter det var det inte så fint väder, så vi gick runt och strosade och kollade runt där i makarska (staden där vi bodde) på makarska rivieran. jag var lite småsur att det inte var nån sol.

vi åkte på en dagsutflykt på tisdagen till en gammal stad dubrovnik. då åkte vi även igenom kuststräckan i bosnien. så har varit i två länder på samma gång, tiihi. men fyyyyfaaan vilket väder! då längtade jag hem kan jag säga. det öste ner, haglade och åskade. och grejen är att kroatien är ett land där det inte brukar regna en droppe på sommaren, alltså väldigt solsäkert. men såklart fick vi skiten, haha.

men humöret steg dagen efter då det var sol. jippi! vi låg och gassade på stranden hela dagen, mmm.

sen de sista dagarna var vi ute på två öar, alltså två dagsutflykter. mycket fina öar måste jag säga. och mycket skönt med sol&bad!

har även träffat en del fina människor, som bor runt om i sverige. göteborgare, borlänge-bor, sundsvalls-bor mm. :)

så jag har haft en bra semester, men det är ändå skönt att vara hemma i sverige igen. jag trivs här på sommaren med mina vänner. :)

2 kommentarer:

  1. vilken tur då, att du ville komma hem igen ;D haha

    SvaraRadera
  2. amandis grönis30 juni 2009 kl. 09:15

    välkommen hem! :) hoppas vi ses snart babe!

    SvaraRadera