01 juni, 2009

första riktiga sommarhelgen.

Sitter som vanligt här i skolan helt själv. skulle egentligen ha ringt min handledare nu på morgonen när jag har så god tid, men såklart så glömde jag numret hemma.
denna helg har varit jätteskön faktiskt.

i fredags gick vi ju i skolan, slutade vid halv två och jag åkte hem med med bussen efter nån timme. fixa och trixade när jag kom hem med ett och annat. sen gick jag och mötte camilla den lilla när hon kom med en annan buss. vi satte oss i solen och pratade innan alla andra flickor kom. när alla hade kommit som skulle komma, började vi direkt att laga mat. alla var vrålhungriga. och maten blev mumsmums!
vi pratade massor om både det det ena och det andra och sen gick vi in och sjöng singstar. hur kul som helst. höll på att dö av skrattanfall flera gånger, haha.
de åkte hem vid typ halv tolv och då gick jag till sängs.

på lördagen vaknade jag av att det var kanonvarmt i rummet, oh jag gick upp och åt frukost på altan. pappa och jag for in till trädgår'n och fixade lite. åkte sen hem igen och hjälpte till att packa lite för att sen fara till stugan. ingen hade varit där sen i höstas så man kan ju säga att gräset var upp till midjan typ, höhö. vi städade och städade. jag hade ansvar för dasset. det blev skinande rent. när jag var klar med den gick jag ner till bryggan och solade och lyssnade på musik. underbart skönt. somnade en stund också. det blev fika x2 och pizza denna dag, skapligt mätt man var. när vi kom hem tittade jag på robinson-finalen.

igår vaknade jag också rätt skapligt och gick även då upp och åt frukost på altan. duschade lite och så också, för att vara lite fräsch. sen ville emmy iväg och bada, så de tjatade på mig att jag också skulle med. så jag, patric och emmy for iväg till veckeln. jag som aldrig trodde jag skulle bada. men mitt första dopp iår blev den 31 maj!. till och med två gånger blev det, tihi.
det blev lite problem när vi skulle hem sen. bilen började gnissla jättemycket så vi stannade. och tydligen hade nåt gått sönder. så det var bara att ringa på pappsen så fick han bogsera hem bilen.
när vi kom hem blev det mors-dagmiddag, mumma. mamma fick också ett persikoträd av oss. lite häftigt ändå. trodde inte att det fanns i sverige liksom. men det gjorde det.
mamma fick också med mig på en promenad på kvällen. det var riktigt skönt måste jag erkänna.

så har min helg sett ut ungefär. :)

1 kommentar:

  1. det har vart en kanon helg!!
    Sol värme och tjejkväll me de bästa :)<3

    SvaraRadera